Με χαρά θα θέλαμε να σας ανακοινώσουμε πως ξεκινάμε μαθήματα για αρχάριους και τα Σάββατα Μέχρι τέλος Ιουλίου 2017.

Βασιλίσσης Σοφίας 26-28
Κάθε Πέμπτη στις 7μμ .

Σάββατο στις 5μμ Μέχρι τέλος Ιουλίου 2017.

κατάθλιψη θεραπεία Τα συμπτώματα της κατάθλιψης διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο: ορισμένοι αισθάνονται απελπισία ή έντονη κόπωση, άλλοι δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, άλλοι είναι συνεχώς ευέξαπτοι χωρίς προφανή λόγο.

Εάν αισθάνεστε ιδιαίτερα «πεσμένοι» για περισσότερο από δύο εβδομάδες και το αίσθημα αυτό επηρεάζει την καθημερινότητά σας, τότε ίσως πάσχετε από κάποια μορφή κατάθλιψης.

Τις περισσότερες φορές, όταν εμφανίζεται ένα επεισόδιο κατάθλιψης, αργά ή γρήγορα ένα άλλο ακολουθεί. Είναι πιθανό τα συμπτώματα να εμφανιστούν αρκετές εβδομάδες προτού εκδηλωθεί ένα πλήρες επεισόδιο κατάθλιψης.

Τα συμπτώματα της κατάθλιψης περιλαμβάνουν:

  • 1.       Συνεχές αίσθημα λύπης, εκνευρισμού ή έντασης.
  • 2.       Μειωμένο ενδιαφέρον για συνήθεις δραστηριότητες ή χόμπι.
  • 3.       Απώλεια της ενεργητικότητας, αίσθημα κόπωσης παρά την απουσία φυσικής δραστηριότητας.
  • 4.       Αλλαγή στην όρεξη, με αξιοσημείωτη απώλεια ή αύξηση βάρους.
  • 5.       Αλλαγή στις συνήθειες του ύπνου όπως δυσκολία στον ύπνο, ξύπνημα νωρίς το πρωί ή υπερβολικά μεγάλη διάρκεια ύπνου.
  • 6.       Ανυπομονησία ή αίσθημα αργοπορίας.
  • 7.       Μειωμένη ικανότητα λήψης αποφάσεων ή συγκέντρωσης.
  • 8.       Αίσθημα αναξιότητας, απελπισίας ή ενοχής.
  • 9.       Σκέψεις θανάτου ή αυτοκτονίας.

Οφέλη του διαλογισμού σε άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη.

Σύμφωνα με μία μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Exeter στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο διαλογισμός που βασίζεται στη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα έχει ευεργετικά αποτέλεσματα στη θεραπεία του άγχους και της κατάθλιψης.

Είκοσι τέσσερις ασθενείς χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: εκείνοι που ανήκαν στην πρώτη ομάδα έκαναν διαλογισμό με τη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα για έξι εβδομάδες, όσοι ανήκαν στη δεύτερη ομάδα ελάμβαναν τη συμβατική γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία, ενώ οι ασθενείς της τρίτης ομάδας δεν ελάμβαναν καθόλου θεραπεία.

Σ’ εκείνους που έκαναν διαλογισμό με τη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική μείωση των συμπτωμάτων του άγχους και της κατάθλιψης και γενική βελτίωση της ψυχικής υγείας σε σύγκριση μ’ εκείνους που δεν έλαβαν θεραπεία. Επίσης, όσοι έκαναν διαλογισμό με τη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα παρουσίασαν βελτίωση σε σύγκριση με όσους υποβλήθηκαν στη γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία.

Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, ο διαλογισμός με τη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα έχει αξιοσημείωτη επίδραση στην αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης, ενώ τείνει να είναι περισσότερο αποτελεσματικός σε σύγκριση με τη συμβατική για την πάθηση, γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία.

http://www.meditationresearch.co.uk
Morgan A. (2001): Sahaja Yoga: An ancient path to modern mental health? Transpersonal Psychology. Transpersonal Psychology Review 4:41-49.